www.maxicep02.blogspot.com teknoloji haber Portalı 2013 Babakan Erdoan Demokratikleme Paketini, - Teknoloji Haber Portalı 2013

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ,kamuoyunda merakla beklenen ve içeriği konusunda çeşitli değerlendirmeler yapılan 'Demokratikleşme Paketi'ni açıkladı. Merakla beklenen pakette seçim sistemi, kılık kıyafet ve farklı dillerde eğitimin önünü açan önemli düzenlemeler var. Erdoğan, "Özel okullarda farklı dil ve lehçelerde eğitimin önünü açıyoruz. Dil ve lehçeler Bakanlar Kurulu kararı ile belirlenecek." dedi.

İşte pakette öne çıkan başlıklar;

-Okullarda farklı dil ve lehçelerde eğitimin önünün açılması

-TSK, yargı ve Emniyet hariç diğer kamu kurumlarında türban serbestliği

-Andımız'ın kaldırılması

-Seçim sistemindeki değişiklik

Erdoğan'ın açıklamasından satırbaşları;

Dünya üzerindeki sevgili Türkiye dostları, değerli kardeşlerim, öncelikle sesimizi Türkiye'ye ve dünyaya duyuran medya mensupları, değerli çalışma arkadaşlarım sizleri en kalbi duygularla selamlıyor, birazdan Türkiye'ye ve dünyaya ilan edeceğimiz demokratikleşme paketimiz, ülkemiz milletimiz bölgemiz ekonomimiz ve demokrasimiz için hayırlara vesile olmasını Allahtan temenni ediyorum. Konuşmamın hemen başında paketin oluşumuna katkı sağlayan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. 3 Kasım 2002 seçiminde ve sonraki her seçimde bizi destekleyen reform sürecinin bizzat sahibi olan her daim diri tutan aziz milletimize teşekkür ediyorum.

3 İSME TEŞEKKÜR

Gönüllerimizde silinmez yer edinen Adnan Menderes'e Turgut Özal'dan bütün bir ömrünü Türkiye'nin özgürleşmesine adamış merhum Erbakan'a kadar Türkiye'nin kalkınması noktasında özgürleşmesi noktasında mücadele vermiş herkese minnettarlığımızı ifade ediyorum.

"11 YILIN SADECE BİR SAFHASI"

3 Kasım 2002 seçimleriyle oluşan 11 yıl boyunca da aynı istikamet boyunca da fedakarca görev yapan milli iradeyi savunup çalışan Meclis'imize değerli milletvekillerimize teşekkür ediyorum. Birazdan açıklayacağımız paket 11 yıllık bir sürecin sadece bir safhasıdır. Bu safhada bu paketin hazırlanmasında emeği geçen başbakan yardımcılarımıza, bakanlarııza, bürokratlarımıza ve kurumlarımıza da şükranlarımı ifade ediyorum. Türkiye'nin terörle mücadele kadar, demokratikleşme hafızasını da kaydeden bu paketin oluşumunda koordinasyon görevi yapan kamu düzeni ve güvenliği müsteşarlığımıza teşekkür ediyorum. Tarihi bir anı yaşarken özellikle teşekkürü hak eden bir kesim var. Tarih sahnesine çıktığımız andan bugüne kadar hürriyet ve istiklalimiz için sayısız şehitler verdik. Bugün biz bu paketi açıklarken aslında tüm o şehitlerimizin de arzularını bir kez daha yerine getiriyoruz.

ŞEHİTLERİMİZİN VASİYETİNİ YERİNE GETİRDİK

İç barışımızı güçlendirecek toplumsal birliğimizi geliştirecek her adım milletimizin en büyük temennisidir. Bu demokratikleşme paketiyle Türkiye'nin istiklalini güçlendiriyor, özgürlük alanını genişletiyor ve umudunu çoğaltıyoruz. Bu paketle şehitlerimizin uğruna can verdikleri milletimizin birliğini kardeşliğini daha da pekiştiriyoruz. Böylece vasiyetlerini yerine getirdiğimiz tüm şehitlerimizi rahmetle yadediyor, allah onlardan razı olsun.

BU PAKET NE İLKTİR NE DE SON

Aziz milletim, değerli kardeşlerim bugün ülkemiz açısından tarihi bir anı yaşıyor çok önemli bir aşamaya geçiyoruz. Burada şu hususun altını çizmek istiyorum. Bugün açıklayacağımız paket bir ilk değildir. Bir son da olmayacaktır. Zira Gazi Mustafa Kemal'in devrim niteliğindeki adımları Türkiye'yi ileri standartlara ulaştırmayı hedeflemiştir. 1950'de başlayan demokratikleşme tarihimiz boyunca nice adımlar atılmıştır.

DEĞİŞİM DEVAM EDECEK

3 Kasım 2002 seçimleriyle oluşan parlamento, 11 yıllık süreç içinde çok önemli reformlar gerçekleştirmiştir. Bu paket bir son da değildir. Zira insanoğlu var oldukça değişim devam edecek, şartlar değiştikçe yeni ihtiyaçlar ortaya çıkacaktır. Türkiye bugünlerde ayağında prangalarla zincirlerle bugüne kadar ulaşmıştır. Açıklayacağımız paket Türkiye'yi bütün ağırlıklarından kurtaracak bir paket değildir. Fakat bu hedef konusunda önemli bir aşamadır.

AZİZ MİLLETİM ÇOK İYİ GÖRDÜ

Türkiye'nin demokrasi ve özgürlük ihtiyaçlarına bir kerede cevap verecek bir paket talebi rasyonel bir beklenti olamaz. Bunu ben geçtiğimiz haftalarda da ifade ettim. Gönül isterdi ki 11 yıl önce bir tek paketle tüm yasakları kaldıralım, bütün özgürlüklerin önünü açalım. Ancak Türkiye, Türkiye siyasetinin buna müsait olmadığını aziz milletim çok iyi gördü, görüyor.


0 yorum :

Yorum Gönder

Reklam içeren yorumlar kesinlikle yayımlanmayacaktır

 
Teknoloji Haber Portalı 2013 © 2013. All Rights Reserved. Powered by Blogger
Top